Francia vonatbaleset - A váltó meghibásodása okozhatta a balesetet
Egy vasúti váltó meghibásodása okozhatta a pénteki franciaországi vonatszerencsétlenséget, amelyben hatan meghaltak és harmincan megsérültek.
Az SNCF vasúttársaság képviselői szombaton sajtóértekezleten közölték, hogy az első vizsgálatok szerint a tragédia helyszínénél, a Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarától 200 méterre északra eltört és kiugrott a helyéről a váltó egyik alkatrésze, egy illesztett sínheveder. A tíz kilogramm súlyú, acélból készült tartószerkezet kapcsolja össze a síneket és a váltó központi részét.
Pierre Izard, a francia állami vasúttársaság (SNCF) infrastruktúráét felelős vezérigazgatója elmondta, hogy az eltört szerkezet becsúszott a váltó közepébe és megakadályozta az adott helyen a vonat kerekeinek normális áthaladását, ami a vonat kisiklását eredményezte. Bejelentette, hogy a vasúti hálózat összes váltójában megvizsgálják ezt az alkatrészt. A francia vasúti hálózaton mintegy 5 ezer ilyen heveder található. Guillaume Pepy, az SNCF elnöke jelezte, hogy a megkezdett igazságügyi és technikai jellegű vizsgálatoknak is az a célja, hogy megállapítsák: mi okozta ennek a szerkezetnek az elmozdulását.
Frédéric Cuvillier közlekedési miniszter a francia vasúti hálózat leromlott állapotára hívta fel a figyelmet. Tájékoztatása szerint az elmúlt években pénzhiány miatt a hagyományos vasúti vonalak állapota nagyon leromlott.
Willy Colin, a vasúton utazók egyesületének (Avuc) szóvivője úgy vélte, hogy az elmúlt években a TGV-ket (a szuperexpresszeket) részesítette előnyben Franciaország, és nem gondolt a nagyon leterhelt másodlagos hálózat modernizálására, amelyen szerinte "szemetes vagonok" közlekednek. Elmondása szerint a közelmúltban maga az SNCF elnöke is "betegnek" nevezte azt a vasúti szakaszt, ahol a szerencsétlenség történt.